¶ https://www.gim.org.tr/ Daha Güvenli İnternet Merkezi-Safer Internet Center page.
¶ https://www.guvenliweb.org.tr/ Güvenli Web-Awareness portal for online security issues.
¶ https://www.guvenlicocuk.org.tr/ Güvenli Çocuk-Game and entertainment portal for children under 13 years.
¶ https://www.ihbarweb.org.tr/ İhbar Web-Phone line for illegal content.
¶ https://internet.btk.gov.tr/İnternet BTK-Internet and IT law awareness portal.
¶ https://www.gig.org.tr/ SID Page-Safer Internet Day official page in Turkey.
¶
Okulumuz e-güvenlik politikaları kapsamında öğrenci ve velilerimizin yararlanabileceği Web siteleridir.
OKULUMUZDA E-GÜVENLİK VE İNTERNET GÜVENLİĞİ PROTOKOLLERİ UYGULANMAKTADIR
E-Güvenlik Eylem Planımıza Göre;
Okulumuz Öğrencileri İzinsiz Bir Şekilde Cep Telefonu ve Taşınabilir Aygıt Kullanamazlar.
T.C Anayasasına, Milli Eğitim Bakanlığımızın Protokollerine, e-Safety Hareket Eylem Planımıza,
Çocuk Hakları Beyannamesine, Avrupa İnsan Hakları Beyannamesine Göre;
Okul İdaresinden İzinsiz Fotoğraf Çekimi ve Görüntü Kaydı Yapmak Yasaktır.
BORNOVA ZEHRA HOCAHANIM İLKOKULU
E-GÜVENLİK OKUL POLİTİKASI
AMAÇ:
KAPSAM;
a. Bu politika; yöneticiler, öğretmenler, destek personeli, öğrenciler ve ebeveynler için hazırlanmıştır. Tüm bu unsurlar paydaş olarak nitelendirilir.
b. Bu politika, uzaktan erişim dahil internet erişimi ve kişisel cihazlar da dahil olmak üzere paydaşların tüm iletişim cihazlarının kullanımını kapsar.
SORUMLULUKLAR:
EBEVEYNLERİN SORUMLULUKLARI:
a. Okulun çevrimiçi güvenlik yaklaşımlarını desteklemek ve evde uygun güvenli çevrimiçi davranışları pekiştirmek.
b. Okulun Kabul Edilebilir Kullanım Politikalarını okumak ve onlara bağlı kalmak, okulun çevrimiçi güvenlik politikalarının oluşturulmasına katkıda bulunmak.
c. Teknoloji ve sosyal medyanın güvenli ve uygun kullanımını modellemek.
ç. Çocuğun çevrimiçi olarak zarar görme tehlikesi altında olduğunu gösteren değişiklikleri tespit etmek.
d. Kendileri veya çocukları çevrimiçi problem veya sorunlarla karşılaşırsa yardım veya destek istemek.
e. Öğrenme platformları ve diğer ağ kaynakları gibi okul sistemlerini güvenli ve uygun bir şekilde kullanmak.
f. Yeni ve gelişmekte olan teknolojilerin getirdiği fırsatlar ve risklerle ilgili olarak kendi bilinci ve öğrenimlerinden sorumlu olmak.
OKUL WEB SİTESİ:
E-POSTAYI YÖNETME:
• Zincir e-postaların vb. iletilmesine izin verilmez. Spam veya önemsiz postalar engellenir ve e-posta sağlayıcısına bildirilir .
• Veri koruma mevzuatına tabi olabilecek herhangi bir içerik (örn. Hassas veya kişisel bilgiler) içeren elektronik iletişim yalnızca güvenli ve şifreli e-posta kullanılarak gönderilir .
• Okul e-posta sistemlerine erişim her zaman veri koruma mevzuatına ve gizlilik gibi diğer uygun okul politikalarına uygun olarak gerçekleşecektir.
• Topluluğun üyeleri, saldırgan bir iletişim alırlarsa, görevlendirilen bir personele derhal bildirmelidir.
• E-postaya yanıt verirken, özellikle de personel ile öğrenciler ve veliler arasında iletişim kuruluyorsa, personel uygun bir iş yaşam dengesi geliştirmeye teşvik edilecektir
• Okul e-posta adresleri ve diğer resmi iletişim bilgileri kişisel sosyal medya hesapları oluşturmak için kullanılmayacaktır.
GÖRÜNTÜ VE VİDEOLARIN PAYLAŞIMI:
a. Okul, çevrimiçi paylaşılan tüm resimlerin ve videoların okul resmi kullanım politikasına uygun şekilde kullanılacaktır
b. Okul, yayınladığı resimlerin ve videoların tümünün, veri güvenliğini; "Kabul Edilebilir Kullanım Politikaları, Davranış Kuralları, Sosyal Medya Medya, Kişisel Cihazların ve Cep Telefonlarının Kullanımı" gibi diğer politikalar ve prosedürlere uygun şekilde sağlayacaktır.
c. Görüntü politikasına uygun olarak, öğrencilerin resimlerinin / videolarının elektronik olarak yayınlanmasından önce her zaman velilerin yazılı izni alınacaktır
EĞİTİM AMAÇLI RESMİ VİDEO KONFERANS VE WEB KAMERASI KULLANIMI;
a. Okul, video konferansın çok çeşitli öğrenme avantajlarıyla birlikte zorlu bir faaliyet olduğunu kabul eder. Hazırlık ve değerlendirme, tüm faaliyet için gereklidir.
b. Tüm video konferans ekipmanları, kullanılmadığında ve uygun olduğunda kapatılacaktır, otomatik cevaplamaya ayarlanmayacaktır.
c. Harici IP adresleri diğer sitelere sunulmayacaktır.
ç. Video konferans iletişim detayları kamuoyuna açık olarak paylaşılmayacaktır.
d. Video konferans ekipmanları güvenli bir şekilde tutulacak ve gerekirse kullanılmadığında kilitlenecektir.
e. Okul video konferans ekipmanları izinsiz olarak okul binalarından çıkarılmayacaktır.
f. Personel, dış video konferans fırsatlarının ve / veya araçlarının uygun bir şekilde değerlendirildiğinden emin olacak ve olaylara erişmek için kullanılan hesapların ve sistemlerin uygun bir şekilde güvenli ve gizli olmasını sağlayacaktır.
g. Video konferans, öğrencilerin yaşı ve yeteneği için uygun bir şekilde denetlenecektir.
h. Velilerin rızası, öğrenciler video konferans faaliyetlerine katılmadan önce alınacaktır.
ı. Video konferans, sağlam bir risk değerlendirmesini takiben, resmi ve onaylanmış iletişim kanalları vasıtasıyla gerçekleşecektir.
i. Sadece ana yöneticilere video konferans yönetim alanlarına veya uzaktan kumanda sayfalarına erişim hakkı verilecektir.
j. Eğitimsel video konferans servisleri için özel oturum açma ve şifre bilgileri yalnızca personellere verilecek ve gizli tutulacaktır.
k. Bir video konferans dersi kaydedilirken, tüm siteler ve katılımcılar tarafından yazılı izin alınacaktır. Konferansın başlangıcında kayıt nedeni belirtilmeli ve video konferans kaydı tüm taraflara açık olmalıdır. Kaydedilen malzemeler güvenli bir şekilde saklanacaktır.
l. Üçüncü taraf materyalleri dahil edilecekse, okul üçüncü şahsın fikri mülkiyet haklarını ihlal etmekten kaçınmak için bu kaydın kabul edilebilir olup olmadığını kontrol edecektir.
m. Okul, bir video konferansa katılmadan önce diğer konferans katılımcılarıyla diyalog kuracaktır.
İNTERNETİN VE İLGİLİ CİHAZLARIN UYGUN VE GÜVENLİ KULLANIMI;
Öğrencilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda çevirimiçi güvenliği geliştirmek için okul psikolojik danışmanlarımız akran eğitimi uygulamaktadır.
KİŞİSEL CİHAZLARIN VE CEP TELEFONLARININ KULLANIMI;
a. Tüm paydaşların cep telefonlarının ve diğer kişisel cihazların kullanımı, okul tarafından belirlenecek ve bu husus Okul Kabul Edilebilir Kullanım Politikası dahil olmak üzere uygun politikalarda yer alacaktır.
b. Zehra Hocahanım İlkokulu, mobil teknolojilerle yapılan kişisel iletişimin, gündelik yaşamın kabul edilen bir parçası olduğunun farkındadır; ancak bu tür teknolojilerin okulda güvenli ve uygun bir şekilde kullanılmasını gerektirir.
c. Kişisel cihazların ve cep telefonlarının kullanımı yasalara ve okul politikalarına uygun olarak yerine getirilecektir.
ç. Sahaya getirilen her türlü elektronik cihazın sorumluluğu kullanıcıya aittir. Okul, bu tür öğelerin kaybı, çalınması veya zarar görmesi konusunda sorumluluk kabul etmez. Okul, bu tür cihazların potansiyel veya fiili neden olduğu olumsuz sağlık etkileri için sorumluluk kabul etmez.
d. Kötüye kullanım veya uygun olmayan mesajların veya içeriğin cep telefonları veya kişisel cihazlarla gönderilmesi, disiplin / davranış politikasının bir parçası olarak ele alınır.
e. Zehra Hocahanım İlkokulu topluluğunun tüm paydaşlarına cep telefonlarını veya cihazlarını kayıp, hırsızlık veya hasardan korumak için adım atmaları önerilir.
f. Zehra Hocahanım İlkokulu topluluğunun tüm paydaşlarına, kayboldukları veya çalındığı takdirde yetkisiz aramaların veya hareketlerin telefonlarından veya cihazlarından yapılamayacağından emin olmak için şifreler / pin numaraları kullanmaları önerilir. Parolalar ve pin numaraları gizli tutulmalıdır. Cep telefonları ve kişisel cihazlar paylaşılmamalıdır.
g. Zehra Hocahanım İlkokulu topluluğunun tüm paydaşlarına, cep telefonlarının ve kişisel cihazlarının saldırgan, küçümseyen veya başka şekilde okul politikalarına aykırı düşen herhangi bir içerik içermediğinden emin olmaları önerilir.
PERSONELİN EĞİTİMİ;
13. ÇEVRİMİÇİ OLAYLAR VE GÜVENLİK SORUNLARI;
Mehmet BABAOĞLU
Okul Müdürü